Laatste nieuws

SMS toepassingen in de hotelbranche

Others
SMS toepassingen in de hotelbranche

Bedrijven willen zo goed mogelijk op de wensen van de klant inspelen om ze het leven zo gemakkelijk mogelijk maken. Dit geldt natuurlijk helemaal in de hotelbranche, een sector waar mensen sfeer, ontspanning en luxe verwachten.

SMS toepassingen in de hotelbranche

SMS is ook in deze branche nog steeds een van de meest effectieve communicatiemiddelen. Met één druk op de knop beland je in de broekzak van vrijwel al je klanten. Want wie heeft er tegenwoordig nou geen mobiele telefoon op zak?

Wanneer hotels relevante informatie per SMS versturen, wordt dit door gasten als een goede service ervaren. Door reizigers tijdig te informeren, worden negatieve emoties vermeden. Ook wordt het aanbieden van extra informatie zeer gewaardeerd. Dit komt de klanttevredenheid zeer ten goede.

Voor hotels zijn er verschillende voorbeelden te noemen waar SMS kan worden ingezet. Enkele hiervan zijn:

  • Bevestiging van de boeking, inclusief details omtrent wijzigingen of annuleringen.
  • SMS met informatie hoe het hotel bereikt kan worden. Hierbij valt te denken aan informatie omtrent openbaar vervoer of de mogelijkheid tot het reserveren van een taxi.
  • Een SMS op de dag voor aankomst met hierin een overzicht van de boeking.
  • Informatie betreffende het Wi-Fi wachtwoord en overige kamerdetails.
  • Bevestiging en/of herinnering van gemaakte tafelreserveringen.
  • Een SMS op de dag voor vertrek: “Hopelijk heeft u van uw verblijf genoten. Uitchecken kan tot 10:00 uur. Wilt u uw verblijf verlengen, dan kan dat middels een reply op deze SMS.”
  • Zelfs wanneer de klant het hotel al heeft verlaten, is het mogelijk SMS in te zetten om een korte vragenlijst voor te leggen.
  • SMS is ook een ideaal communicatiemiddel voor het versturen van speciale aanbiedingen en kortingen.

Wilt uw bedrijf, of deze nu in de hotellerie of andere sector opereert, ook de klantervaring optimaliseren door de inzet van SMS? Neem vandaag nog contact op met Spryng via 020 770 3005 of info@spryng.nl. Wij denken graag met u mee.

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws