Laatste nieuws

SMS in de coronacrisis? Een uitkomst!

Gezondheidszorg
SMS in de coronacrisis? Een uitkomst!

Ook voor de financiële en logistieke sector

Door de coronacrisis zijn veel organisaties genoodzaakt om hun bedrijfsprocessen en communicatie anders in te richten, ook in de logistiek en finance. Er wordt veel meer online besteld en bezorgd en het aantal online en pinbetalingen is hoger dan ooit. Om deze ingewikkelde logistieke processen te stroomlijnen en betalingsverkeer veilig te laten verlopen, is SMS een onmisbare factor.

De coronacrisis gaat in Nederland en de rest van Europa gepaard met lockdowns, quarantaine en verplicht thuiswerken. Veel mensen mijden winkels waar dat maar enigszins mogelijk is. Dat alles zorgt voor een explosieve groei van het aantal online bestellingen, van dagelijkse boodschappen tot Sinterklaascadeaus. Geen wonder dus dat hierdoor de werkdruk bij logistieke bedrijven en pakketbezorgers fors toeneemt en dat het veilig online betalen en bankieren top of mind is voor financiële instellingen.

The Last Mile: SMS verhoogt succesvolle bezorging
Het belang van een actuele planning aan het begin van de supply chain én dat er aan het einde van de keten iemand thuis is om een pakket aan te nemen is in deze coronatijd nog groter dan voorheen. Vooral in The Last Mile, het laatste stukje van de route die een pakket moet afleggen, komt het erop aan of er iemand thuis is om de bestelling aan te nemen. Lukt dit niet, dan kost dat tijd en geld. En bij grote aantallen pakketten kunnen deze extra kosten enorm oplopen. Zie ook het artikel ‘Iemand thuis bij pakketbezorging?’ 

SMS voor transport en logistiek
SMS berichten helpen om het grote aantal bestellingen dat dagelijks moet worden afgeleverd, snel en succesvol af te ronden. Met een SMS service bereik je de juiste personen met de juiste informatie op het juiste moment. Dit zorgt voor een strakke planning aan het begin van de supply chain en aan het einde, om te melden wanneer en hoe laat een pakket wordt bezorgd. De ontvanger kan er dan voor zorgen dat er iemand thuis is. Op die manier worden aanzienlijk veel kosten (en ergernissen) bespaard. 

Veilig betalingsverkeer met SMS
Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan vragen retailers en winkeliers hun klanten om zoveel mogelijk met pin te betalen. Tegelijkertijd neemt het aantal aankopen online enorm toe. SMS zorgt daarbij voor een extra beveiliging, bijvoorbeeld bij het inloggen op je online-bankieren app. Door middel van een unieke code die per SMS wordt verstuurd, weet de bank zeker dat degene die wil inloggen, ook is wie hij of zij zegt te zijn. Maar, ook het bevestigen van betalingen wordt extra beveiligd door bijvoorbeeld TAN-codes via een SMS bericht door te geven, want een SMS op je smartphone ontvangen gebeurt snel, veilig en is altijd bij de hand.

Snel en veilig communiceren met SMS
SMS is een effectieve en snelle manier van communiceren, dat is een feit. Uit onderzoek is gebleken dat 9 op de 10 mensen een SMS bericht leest binnen drie minuten na ontvangst. Dit in tegenstelling tot e-mails; daarvan wordt slechts 24 procent geopend in het eerste uur na ontvangst (en een deel van de e-mails wordt zelfs nooit geopend). Het argument dat oudere mensen moeilijker te bereiken zijn met SMS is ook allang niet meer aan de orde. Juist onder ouderen blijkt SMS een effectief communicatiemiddel dat goed wordt gelezen. 

Kortom, een SMS bericht versturen vanuit een organisatie is een laagdrempelige en niet-opdringerige manier om informatie over te brengen en het betalingsverkeer veilig te laten verlopen.

Effectief communiceren via onze SMS Gateway
Wil je weten hoe onze SMS services jouw bedrijfsprocessen en communicatiestromen veiliger  kan maken en hoe je een grotere klanttevredenheid krijgt? Spryng denkt graag en vrijblijvend met je mee over effectieve en veilige oplossingen. Neem dan gerust contact met ons op via: 020-7703005. 

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws