Laatste nieuws

“Wij kozen ook voor Spryng vanwege de prettige communicatie en hun innovatiekracht” – GGZ NHN

Gezondheidszorg
“Wij kozen ook voor Spryng vanwege de prettige communicatie en hun innovatiekracht” – GGZ NHN

Het gebruik van SMS in de gezondheidszorg kent veel toepassingen. Ook bij GGZ NHN wordt SMS voor meer dan één doel ingezet. Rob de Ruiter (hoofd I&A) weet daar alles van. Hij is verantwoordelijk voor de automatisering, waaronder het verbinden van allerlei applicaties in één platform in het kader van EPD. Wij vroegen Rob naar het gebruik en de voordelen van SMS dienstverlening. Voor de cliënten en de organisatie zelf.

GGZ NHN is al jaren dé specialist in de regio voor geestelijke gezondheidszorg bij ernstige psychiatrische klachten. De cliënten zijn mensen van alle leeftijden. Er wordt gewerkt aan herstel en waar dat (nog) niet mogelijk is, aan het draaglijk maken van de gevolgen van de psychische kwetsbaarheid. 

Waarvoor gebruikt GGZ NHN de SMS Gateway? 

Rob de Ruiter en zijn team zorgen ervoor dat de techniek blijft werken, dat alles blijft draaien. “Project management rond het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) is een groot deel van ons werk. We zijn verantwoordelijk voor het netwerkbeheer van 30 á 40 locaties. Omdat GGZ NHN veel afspraken met cliënten maakt, wordt SMS voornamelijk gebruikt als afspraak reminder. We gebruiken de SMS Gateway ook voor OTP (One Time Password), om veilig in te loggen in onder andere het klantenportaal. En af en toe verzenden we een bulk SMS, bijvoorbeeld bij een calamiteit.”  

Wat zijn de resultaten van het gebruik van SMS?

Rob: “We hebben de SMS service al jaren geleden ingevoerd om het aantal ‘no-shows’ terug te dringen. Er werd daarna een duidelijke afname van het aantal ‘no-shows’ gemonitord. We hebben het recent niet meer getest omdat het gebruik van SMS als afspraakherinnering tegenwoordig heel normaal is, ook voor ons. Maar als er technische problemen zijn of een batch gaat niet op tijd de deur uit, dan zijn er altijd wel mensen die daarvan in de war raken, of actief gaan navragen of het wel klopt. Als onze cliënten geen SMS zouden ontvangen, dan zullen er heel veel gewoon niet komen opdagen. Het is dus blijkbaar een belangrijke trigger.  Ik ben er dus nog steeds van overtuigd dat het inzetten van SMS het aantal no-shows reduceert.” 

Waarom heeft GGZ NHN voor Spryng gekozen?

“Omdat er een groei gaande was bij GGZ NHN, groeide de kosten van communicatie en IT mee. We zijn toen eens gaan kijken naar andere partijen in de markt. Zodoende zijn we bij Spryng terecht gekomen. De communicatie met Spryng was meteen al goed, snel en actief. Ook op papier was alles erg helder. Dat resulteerde in een snelle beslissing. Wat ook meespeelde was dat Spryng alleen variabele kosten rekent. Je betaalt alleen voor wat je verstuurt, er zijn geen opstart- of vaste kosten. Ook het feit dat Spryng al met veel grote zorgorganisaties in België en Nederland werkt, was interessant voor GGZ NHN. En ik vind het een prettig idee dat Spryng een innoverende partij is. Dat biedt in de toekomst meerdere communicatiemogelijkheden naast SMS.”

Messaging voor meerdere kanalen

Innovatie is zeker belangrijk voor Spryng. Wij zijn bijvoorbeeld een BSP voor Whatsapp for business. En door de overname door Commify krijgt Spryng nu volop kansen als messaging partij voor meerdere communicatiekanalen. Voor veel klanten, waaronder GGZ NHN, is dit een van de redenen om te kiezen voor Spryng. Voor Rob was daarnaast het snelle en makkelijke implementatieproces een pluspunt, mede door de snelle communicatie met Spryng en de eenvoudige REST-API.

Heeft onze ISO en NEN certificering geholpen bij de keuze voor Spryng? 

Rob: “GGZ NHN vraagt dit inderdaad standaard na bij bedrijven. En het was zeker van belang bij de besluitvorming. Het geeft nu eenmaal meer vertrouwen wanneer je zaken doet met een partij die databeveiliging serieus neemt. Wanneer Spryng hier niets mee had gedaan, maar wel de laagste prijs in de markt had, dan zou ik toch niet met jullie in zee zijn gegaan.” 

Kortom, Spryng en GGZ NHN blijken een perfect match: het is een plezierige samenwerking waarbij we het onze klant én de cliënten van GGZ NHN zo makkelijk mogelijk maken. En ondertussen blijven we natuurlijk ook (samen)werken aan ambitieuze en innovatieve plannen voor de toekomst.

Wilt u ook een ‘perfect match’?

Nieuwsgierig naar wat SMS voor uw organisatie of zorginstelling kan betekenen? Neem gerust contact op met Spryng voor een vrijblijvend gesprek, via telefoon +3120 7703 005 Of met een mailtje naar info@spryng.nl We kijken uit naar onze ‘first date’! 

Deel deze Spryng posts

Vragen?

Kom met ons in contact!

Meer nieuws