SMS toepassingen

Spryng breidt dienstenpakket uit met WhatsApp tool

1 augustus 2015

Spryng, de wereldwijde zakelijke leverancier van SMS diensten, heeft het afgelopen jaar haar WhatsApp desktop applicatie gelanceerd. Middels deze WhatsApp tool kan de klantenservice van elk bedrijf sneller en efficiënter antwoorden op de vragen van haar klanten. Uit onderzoek van de gemeente Terneuzen is gebleken dat 100% van de burgers die middels WhatsApp in contact hebben gestaan met de gemeente, aangeven dat zij WhatsApp een volgende keer nogmaals zouden gebruiken. Naast het feit dat WhatsApp drempelverlagend is ten opzichte van Twitter en Facebook, biedt de applicatie het grote voordeel dat naast tekstberichten ook foto’s, video’s, locaties, links en geluidsopnames verstuurd kunnen worden.

De webcare afdelingen van vele innovatieve bedrijven in Nederland, waaronder Transavia, KLM, CoolBlue, Interpolis en SNS Bank, maken reeds gebruik van deze WhatsApp mogelijkheid om één op één met hun klanten te communiceren. De reden dat deze bedrijven de WhatsApp tool van Spryng als ideale tool voor hun klantenservice zien, is te wijten aan het succes van de app. In Nederland heeft WhatsApp meer dan 10 miljoen gebruikers en is het de dagelijks meest geopende applicatie van smartphone-bezitters. Aangezien de communicatie via de app uit beknopte en bondige teksten bestaat, gebruikt vier op de tien Nederlandse WhatsApp-gebruikers de applicatie momenteel om contact op te nemen met de klantenservice van allerlei bedrijven.

Middels de WhatsApp tool van Spryng worden klanten sneller te woord gestaan, wat voor organisaties leidt tot een aanzienlijke verlaging van de telefonische wachttijden. Bovendien verloopt de communicatie effectiever door de mogelijkheid om afbeeldingen, video’s, audio, locatiegegevens en links te versturen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan foto’s van een foutmelding op een TV op het moment dat een decoder verkeerd is aangesloten. Daarnaast is de conversie via WhatsApp vele malen hoger dan andere communicatiemiddelen en worden links via WhatsApp steevast geopend, dankzij de vertrouwde sfeer waarin de berichten terechtkomen.

Er is momenteel veel vraag naar de WhatsApp desktop applicatie van Spryng en de klanten van Spryng ervaren de tool als zeer positief. Omdat WhatsApp is gekoppeld aan een telefoonnummer, kunnen zij door een koppeling met het CMS systeem doorlopend zien met welke klant er wordt gesproken. Tevens wordt WhatsApp als servicekanaal door klanten als een persoonlijk kanaal ervaren, gezien het feit dat gesprekken zich privé afspelen. Klantadviseurs die WhatsApp gebruiken krijgen gemiddeld een 9,4 als cijfer en WhatsApp als webcare tool zorgt voor een zeer hoge Net Promotor Score (NPS): ruim 90% van de mensen die de klantenservice middels WhatsApp benadert, geeft aan de volgende keer weer van WhatsApp gebruik te maken.

De WhatsApp tool van Spryng biedt klantenservices de mogelijkheid om meerdere klanten vanuit 1 account te woord te staan. De tool kan in eigen software geïntegreerd worden door middel van een API, deze integratie vereist geen ingewikkelde procedures of technische kennis. De vragen die klanten via WhatsApp stellen, zullen zeer eenvoudig en direct bij de klantenservice van de organisatie binnenkomen op een desktop. Alleen een computer is benodigd en het gebruik vereist geen ingewikkelde procedures of enige technische kennis. Meerdere werknemers van de klantenservice kunnen direct en tegelijk gebruik maken van het webportal, wat leidt tot overzichtelijk conversatiebeheer. Tevens heeft de tool de mogelijkheid om openingstijden in te stellen, zodat het nummer automatisch online gaat binnen deze openingstijden.

Voor meer informatie omtrent de WhatsApp desktop applicatie of de andere SMS diensten van Spryng kunt u telefonisch contact opnemen met Spryng op nummer +31(0)20 770 3005 of via de website spryng.nl.

Share this message