Laatste nieuws

SMS als marketingtool rondom speciale acties

Marketing
SMS als marketingtool rondom speciale acties

23 november is het weer zover: Black Friday. In de Verenigde Staten een fenomeen, waar het in Nederland nog in de kinderschoenen staat. Elk jaar wordt het groter en groter in Nederland, maar kijkend naar de VS loopt Nederland achter als het gaat om de kortingen die gegeven worden. Black Friday is een voorbeeld van een actiedag waar u uw klanten van op de hoogte zou willen brengen. Heeft u al bedacht hoe u dit wilt doen? SMS is de ideale manier om uw doelgroep op een snelle, effectieve en persoonlijke manier hierover te informeren.

Black Friday

Het is de dag na Thanksgiving, mensen staan vroeg op en gaan naar de winkels om groot in te kopen. Wanneer winkels hun deuren openen staan de mensen al te wachten om naar binnen te rennen, op jacht naar de ultieme koopjes. Hoewel winkels wel vaker acties hebben, zijn de acties die tijdens Black Friday gelden speciaal. Het gaat hierbij namelijk om extreem hoge kortingen die anders nooit worden gegeven. Daarnaast gaat het niet alleen om producten die al een langere tijd in de winkel verkrijgbaar zijn, zoals gebruikelijk tijdens een normale sale, maar worden ook nieuwe producten goedkoop aangeprijsd. In Nederland is dit vergelijkbaar met de doldwaze dagen van de Bijenkorf en zo zijn er nog veel meer acties waar u als winkelier de juiste mensen van op de hoogte wil brengen.

Acties

Het promoten van feestdagen is gegroeid de afgelopen jaren. Op dit moment worden door winkeliers voornamelijk dezelfde promotiekanalen gebruikt zoals: banners, website promotie en social media marketing. Hierdoor is het extra belangrijk geworden om proactief te ondernemen om daadwerkelijk op te vallen. Een manier om op te vallen is het versturen van bulk SMS naar uw klanten, omdat u zich hiermee kunt onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Door de SMS te versturen naar uw klantenbestand, bereikt u de mensen die in het verleden al interesse hebben getoond en daarmee trekt u zowel uw huidige als potentiële klanten aan.

Daarnaast kunt u de SMS persoonlijk maken, omdat het met de service van Spryng mogelijk is om een gepersonaliseerde SMS te versturen. Wanneer u in het verleden uw klantenbestand heeft verdeeld op basis van segmenten, kunt u zelfs een sms per doelgroep opstellen en inspelen op hun behoeften. Een groot voordeel van SMS is dat de open rate ervan 98% betreft en dat 90% van de SMS berichten zelfs al binnen 3 minuten gelezen wordt. De hoge open rate in combinatie met de snelheid waarmee berichten worden gelezen, maakt dat de SMS uitermate geschikt is om uw klanten snel en effectief te bereiken. Spryng wilt u helpen door SMS op een slimme manier in te zetten en de aandacht te trekken van de consument tussen alle andere acties door.

Opvallen met SMS?

Wilt u als (web)winkel graag opvallen door de SMS in te zetten voor feestdagen, acties of speciale aanbiedingen? Spryng helpt u graag bij het uitzetten van een marketingcampagne, om uw klanten op de hoogte te brengen van uw acties middels SMS. Neem voor een persoonlijk advies vandaag nog contact op met het Spryng team via (020) 770 3005 of per e-mail via info@spryng.nl.

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws