Laatste nieuws

Scanfie & Spryng scoren met SMS voor horecaondernemers

Others
Scanfie & Spryng scoren met SMS voor horecaondernemers

Nieuwe samenwerking & nieuwe oplossing.

Hoewel het coronavirus niet veel goeds heeft gebracht, heeft de horeca tijdens deze crisis laten zien hoe je door innovatief te denken je zaak overeind kunt houden. Het effect van hun creatief ondernemerschap: eten bestellen, afhalen en laten bezorgen is in een jaar tijd nog populairder geworden, bij een bredere doelgroep. Nieuwe technologieën kunnen ondernemers in de horeca helpen. Zoals de slimme oplossingen van Scanfie om ter plekke eten te bestellen via QR en gasten op te roepen via sms. 

De oplossingen die Scanfie biedt aan ondernemers in de horeca, recreatie en evenementenbranche zijn laagdrempelig en snel te gebruiken. Dat maakt het – zeker in deze tijd – voor deze sectoren extra aantrekkelijk om ze in te zetten op momenten dat u snel en op afstand met uw klanten wilt communiceren. 

Gasten oproepsysteem met SMS service
Met het gasten oproepsysteem van Scanfie worden opgeroepen per SMS wanneer hun bestelling klaar staat om opgehaald te worden. Het is een stuk goedkoper dan een traditioneel buzzer systeem en het werkt altijd, ongeacht hoe ver weg de gasten zijn. Het belangrijkste communicatiemiddel is SMS. Logisch, want SMS heeft de hoogste bezorg- en open rate en dat is extra belangrijk bij het afhalen van (warm) eten.

 

“We gebruiken SMS op de touchpoints met de eindgebruiker, omdat we er zeker van willen zijn dat een bericht aankomt en gelezen wordt. Dat is een cruciaal onderdeel van onze oplossing. Spryng heeft de technologie die we daarvoor nodig hebben.”  

Gerard Brouwer, CEO Scanfie

 

Bestel Websites voor afhalen en bezorgen
Met de gepersonaliseerde bestelwebsite van Scanfie heeft een restaurant of café binnen een dag een online afhaalconcept. Bestellingen worden geplaatst via een digitale menukaart en klanten bepalen zelf het gewenste afhaal- of bezorgmoment. De ondernemer bepaalt de menukaart, het minimum bestelbedrag, het maximum aantal bestellingen per tijdslot, de bezorgkosten per gebied en nog veel meer. En als het gewenste afhaal- of bezorgmoment op een drukke dag niet beschikbaar is, kan het tijdstip worden aangepast en wordt de klant via sms op de hoogte gebracht. Zo komen ze niet te vroeg aan in uw restaurant of moeten ze niet wachten op de bezorger. 

Contactloos bestellen met QR
Met QR bestellen van Scanfie kunnen restaurants en bars weer veilig open. Want gasten maken zelf hun keuze uit de digitale menukaart via een QR-code. Ook betalen kan veilig en contactloos via de smartphone. QR bestellen zorgt voor minder loopbewegingen en een gegarandeerde afstand van 1,5 meter, en kan ook worden ingezet als tafel management module, digitale gezondheidscheck en gastenregistratie.

Slim communiceren, ook na corona
Niet alleen corona, maar ook nieuwe digitale toepassingen verlagen de drempel om eten te bestellen. De jongere generaties zijn ermee opgegroeid. Maar ook een steeds groter aantal ouderen vindt de weg naar het online bestellen van maaltijden. De verwachting is dat het digitaal bestellen van eten en drinken ook na de corona-crisis een gangbare praktijk in de horeca zal blijven. Ook voor eventplanners ligt er een uitdaging. Hoe maak je het bestellen van hapjes en drankjes toegankelijker en veiliger? Bijvoorbeeld via een QR-code, zodat men kan blijven genieten van het evenement en een sms ontvangt als de bestelling klaar staat. Scanfie en Spryng weten als geen ander in te spelen op de behoeften van de bedrijven en hun gasten. Met slimme tools en communicatie staat niemand meer in een meterslange rij, ook niet na corona.

Over Scanfie
Scanfie is een Nederlands bedrijf dat innovatieve en toegankelijke diensten levert voor de hospitality-, leisure- en eventsector. Scanfie koos voor Spryng als SMS provider omdat het directe connecties heeft met Nederlandse providers en vanwege de scherpe prijsstelling. De succesvolle aflevering van SMS-berichten is cruciaal voor de tools van Scanfie. Daarnaast is een scherpe prijs van belang omdat de marges in de horeca flink onder druk staan. 

Wilt u meer weten?
Ga gerust in gesprek met één van onze specialisten, want alleen samen komen we tot de beste oplossingen! Neem gerust contact met ons op via info@spryng.nl of +3120 – 770 30 05.

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws