Nieuws SMS toepassingen

Grote én kleine bedrijven profiteren van SMS service

3 februari 2020

Want SMS versturen is betaalbaar, snel en het vergroot de klanttevredenheid.

Veel mensen denken dat alleen grote bedrijven gebruik maken van SMS dienstverlening voor klantcommunicatie. Maar niets is minder waar. Consumenten verwachten tegenwoordig van elk bedrijf dat het op een simpele en handige manier communiceert. Ze maken geen onderscheid tussen jong of oud, groot of klein. SMS is daarbij het ultieme middel om een band met je klanten op te bouwen en ze aan je te binden. Juíst voor kleinere bedrijven en startups. Want SMS versturen is betaalbaar, snel en het vergroot de klanttevredenheid. Bingo!

SMS service, ook voor kleine bedrijven en startups
Voor kleinere bedrijven en startups is het razendsnel opbouwen van een goede band met de klant van levensbelang. Ondersteuning voor, tijdens en na het koopproces is echter vaak nogal tijdrovend. Een goede SMS provider maakt van dit probleem een kans waardoor je marktaandeel wint.

Het inzetten van SMS als extra (klanten)service
Natuurlijk, een vriendelijke medewerker van de klantenservice blijft ook in onze gedigitaliseerde wereld van vitaal belang. Maar het is voor kleinere bedrijven financieel vaak niet haalbaar om 24/7 een heel team paraat te hebben. SMS versturen ten behoeve van klantondersteuning is dan een betaalbare aanvulling op een ‘echte’ klantenservice. Zeker als je onderstaande tips in acht neemt:

  1. Laat de robot thuis
    De meeste mensen ervaren ook SMS als een persoonlijke vorm van communicatie. Ze lezen en interpreteren (geautomatiseerde) teksten dan ook alsof ze door mensen zijn geschreven. Probeer in het bericht dus te schrijven als een persoon (en niet als een robot)
  2. Vergeet de follow-up niet
    Als je echt indruk wilt maken op klanten, gebruik dan ook opvolgteksten. Spreek bijvoorbeeld je waardering uit voor je klant door een kortingscode aan te bieden via SMS, als je al een tijdje niets van hem/haar hebt gehoord. Klanten komen in actie en het geeft de communicatie een persoonlijke, menselijke touch.
  3. Stuur een geautomatiseerde afspraakherinnering per SMS
    In de hectische tijd waarin wij leven, is een automatische afspraakherinnering via SMS versturen een uitstekende manier om het aantal ‘no-show’s drastisch terug te dringen. Zo’n reminder weten mensen te waarderen! En het bespaart ook nog eens onnodige kosten.
  4. Gebruik SMS als one-stop-shop
    Uit onderzoek is gebleken dat mensen gefrustreerd raken wanneer ze steeds van het ene naar het andere communicatiemiddel moeten verhuizen bij contact met een bedrijf (bijv. via social media naar e-mail). En voor bedrijven is het onnodig duur om via al deze verschillende kanalen (live-chat, telefoon, e-mail enz.) te communiceren. Beperk dus het aantal verschillende communicatiekanalen voor klantondersteuning zoveel mogelijk en los problemen van uw klanten op één handige plek op, met SMS. Geautomatiseerde SMS is een zeer veelzijdige, snelle en betaalbare optie.
  5. Gebruik duidelijke taal. Punt.
    Als je een klant een uitgebreide uitleg ergens over wilt geven, of als je in een flitsende tekst iets wilt verkopen, dan kun je beter een mailtje sturen. Of een blog schrijven zoals dit. SMS en Bulk SMS versturen vereist korte, heldere teksten. Misschien is dat even wennen voor jou als afzender, maar het is wel zo prettig voor de ontvanger. Bovendien kun je in een SMS natuurlijk wel relevante links plaatsen, in plaats van een langdradige uitleg in het bericht zelf. Uit ervaring weten we dat korte, relevante berichten het beste werken en de grootste impact hebben. En daar gaat het toch om.

SMS oplossingen voor groot en klein
Spryng biedt al jaren adequate SMS service voor veel bedrijven en (zorg)instellingen in Nederland. Van grote organisaties tot kleinere spelers en start-ups. Als SMS provider communiceren wij elke dag met de klanten van onze klanten. Wij zien ons werk altijd als onderdeel van een ‘flow’ tussen bedrijven en mensen. Of tussen mensen en mensen. Wij verdiepen ons net zolang in deze flow totdat we die van het begin tot het einde begrijpen. Want alleen dan weten we hoe we obstakels voor (de klanten van) onze klanten kunnen wegnemen.

Wil je ook weten of onze SMS diensten jouw klanten tevredener kunnen maken? Wij denken graag met je mee. Voor een unieke communicatieoplossing die 100% past bij jouw doelstellingen. Bel Spryng op 020 770 30 05 of stuur een mailtje naar Marc (marc@spryng.nl).

Share this message