Retail & E-commerce

Hoe SMS omzetverhoging en kostenverlaging realiseert

Neem contact op

SMS diensten in de retailsector

In de retail- en e-commercesector is de effectiviteit van SMS inmiddels ook doorgedrongen. Onze SMS Gateway wordt door veel retailers gebruikt om klanten proactief op de hoogte te brengen omtrent de status van het online bestelde product.

klm-logoKLM smst met Spryng

Uw bestelling wordt op 02-06 tussen 18:00 en 20:00 uur afgeleverd op het adres Stationsplein 51, 1012 AB Amsterdam.

SMS diensten in de retailsector

In de retail- en e-commercesector is de effectiviteit van SMS inmiddels ook doorgedrongen. Onze SMS Gateway wordt door veel retailers gebruikt om klanten proactief op de hoogte te brengen omtrent de status van het online bestelde product.

klm-logoKLM smst met Spryng

U kunt uw bestelling met ordernummer 4278013586 afhalen in filiaal Den Bosch. Vergeet uw bestelbon niet mee te nemen.

/

Attentiewaarde van SMS vs E-mail

Klanten worden uiteraard per e-mail tussentijds op de hoogte gehouden omtrent de status van het online bestelde product. Echter blijkt in de praktijk dat alleen e-mail niet het gewenste resultaat oplevert.

98% open rate

De open rate van e-mail is ongeveer 20%, terwijl dit bij SMS op 98% ligt. Daarnaast komt e-mail ook nogal eens in het spamvak terecht of wordt er naar e-mailadressen verstuurd welke niet geregeld worden gebruikt.

AANGESLOTEN WEBSHOPS

1.725

KOPPELINGEN

AANTAL E-COMMERCE

3.750

KLANTEN

Vandaag 15:30
U kunt uw bestelling met ordernummer 4278013586 afhalen in filiaal Den Bosch. Vergeet uw bestelbon niet mee te nemen.

 

SMS toepassingen in de e-commerce

Naast het versturen van SMS berichten betreffende de mogelijkheid om het bestelde product af te halen in de winkel wordt onze SMS Gateway door retailers ook ingezet om klanten te laten weten wanneer en hoe laat het product wordt thuisbezorgd.

Bekijk meer toepassingen

Wilt u weten hoe SMS uw organisatie kan verbeteren? Maak een afspraak

icon-conversationStandaardkoppelingen Wij hebben koppelingen met vele webwinkel platformen, zoals Magento. Onze SMS API is eenvoudig te koppelen.

icon-conversationWereldwijde dekking Wij hebben directe connecties in 200 landen waardoor we voor retailers wereldwijd de SMS notificaties versturen.

SMS notificatie voor afhalen besteld product

SMS notificatie voor afhalen besteld product

Het versturen van een SMS bericht zorgt ervoor dat de klant sneller naar de winkel komt en dus omzet genereert, aangezien het bestelde product (vaak) nog niet betaald is. Daarbij koopt de klant in de winkel vaak ook nog eens andere (niet bestelde) producten. Naast omzetverhoging zorgt het versturen van SMS ook voor een aanzienlijke daling van het aantal klanten dat contact zoekt met de klantenservice. Bij een grote witgoedketen resulteerde dit bijvoorbeeld in een tijdsbesparing van 1 dag per week per logistiekmanager per vestiging.

U kunt uw bestelling met ordernummer 4278013586 afhalen in filiaal Den Bosch. Vergeet uw bestelbon niet mee te nemen.

SMS wanneer besteld product wordt bezorgd

SMS wanneer besteld product wordt bezorgd

Onze SMS Gateway wordt door retailers gebruikt om klanten te laten weten wanneer een besteld product thuis wordt afgeleverd. Een SMS bericht met informatie omtrent de bezorgtijd zorgt voor een aanzienlijke kostenbesparing. Het komt namelijk vaak voor dat logistieke dienstverleners producten bij consumenten komen afleveren op het moment dat de klant niet thuis is waardoor het bedrijf op een ander tijdstip weer terug dient te komen. Deze no-show wordt gereduceerd doordat de klant exact weet wanneer het product wordt afgeleverd en er dus voor zorgt dat er iemand aanwezig is om het product in ontvangst te nemen.

Uw bestelling wordt op 02-06-2015 tussen 18.00 en 21.30 uur afgeleverd op het volgende adres: Achter Sint Pieters 2A, 3514 HZ Utrecht