Laatste nieuws

SMS reminders verhogen klantbetrokkenheid

Marketing
SMS reminders verhogen klantbetrokkenheid

Aan succesverhalen van bedrijven die SMS inzetten voor het versturen van herinneringen is geen gebrek. De voordelen voor bedrijven die SMS als communicatiemiddel inzetten zijn in vele branches terug te vinden.

SMS Herinnering ING onderzoekOnlangs heeft de ING nog onderzoek gedaan naar de effectiviteit van herinneringen per SMS. Zij hebben hiervoor SMS berichten verstuurd met als doel om klanten te stimuleren een online bericht te openen. De inhoud van de SMS was een link naar het online bericht omtrent het aflossen van hun hypotheek.

Het versturen van een SMS bleek veel effect te hebben. Van degenen die geen SMS bericht ontvingen, opende slechts de helft het online bericht. Middels het versturen van een SMS is dit aantal met maar liefst 27% verhoogd, tot uiteindelijk twee derde van het aantal klanten het online bericht openden.

“Bijna tweederde (66%) van de klanten opende een bericht na ontvangst van een SMS, terwijl dit zonder SMS slechts iets meer dan de helft (52%) betrof.”

Uit eerdere onderzoeken is al gebleken dat SMS berichten vaker en bovendien sneller gelezen worden dan bijvoorbeeld e-mails. Steeds meer bedrijven beginnen de voordelen van SMS voor hun specifieke branche en activiteiten te ondervinden.

Een SMS herinnering kan ook uw bedrijf helpen. Zo kan SMS bijvoorbeeld worden ingezet om klanten te herinneren aan een afspraak, openstaande factuur, bestelling of, zoals in het geval van ING, een ongeopend online bericht.

Mocht u geïnteresseerd zijn om meer over de mogelijkheden van SMS voor uw bedrijf te weten te komen, neem dan vandaag nog een kijkje bij de verschillende SMS services op onze website. Voor verdere vragen en/of persoonlijk advies kunt u altijd contact opnemen met het Spryng team via (020) 770 3005 of per e-mail via info@spryng.nl.

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws