Laatste nieuws

De toegevoegde waarde van SMS voor Retail & E-commerce

Logistiek
De toegevoegde waarde van SMS voor Retail & E-commerce

Ook in de retail- en e-commercesector is de effectiviteit van SMS hoog. Via de SMS Gateway kunnen klanten proactief op de hoogte worden gebracht omtrent de status van het online bestelde product.

E-commerce
Steeds meer retailers laten per SMS aan hun klanten weten wanneer en hoe laat een besteld product thuisbezorgd wordt. Daarnaast kan een SMS bericht ook informatie geven over hoe laat het bestelde product is af te halen in de winkel, dit wordt “click and collect” genoemd.

retail & e-commerce


Omzetverhoging
Het versturen van een SMS notificatie voor het afhalen van een besteld product, zorgt ervoor dat de klant sneller naar de winkel komt. In de winkel wordt de klant ook gestimuleerd om andere, niet bestelde producten aan te schaffen wat bijdraagt aan omzetverhoging. Naast omzetverhoging is gebleken dat SMS in de retail zorgt voor een aanzienlijke daling van het aantal klanten dat contact zoekt met de klantenservice.

Kostenbesparing
Retailers kunnen middels een SMS Gateway klanten laten weten wanneer een besteld product thuis wordt afgeleverd. Dit proces loopt geheel geautomatiseerd en zorgt voor een aanzienlijke kostenbesparing. Wanneer klanten weten wanneer hun bestelde product thuisbezorgd wordt zullen zij ervoor zorgen dat er iemand aanwezig is om het product in ontvangst te nemen. Hierdoor wordt de no-show gereduceerd en worden kosten bespaard.

Voordelen SMS
Natuurlijk kunnen klanten per e-mail tussentijds op de hoogte worden gehouden omtrent de status van het online beste product. Echter, uit de praktijk is gebleken dat alleen e-mail niet het gewenste resultaat oplevert. Zo worden SMS berichten beter en eerder gelezen dan e-mails, omdat de meeste mensen niet constant achter de computer zijn te vinden, maar hun mobiel wel altijd binnen handbereik hebben. Daarnaast komt mailverkeer volgens mobile marketing watch (2017) vaak in de spam mailbox terecht en is de open rate van e-mail ongeveer 20%, terwijl dit percentage bij SMS 98% is.

Al met al is de toegevoegde waarde van SMS voor de retail- en e-commercesector hoog. Begin daarom vandaag nog met de SMS Service van Spryng! Voor vragen kunt u contact opnemen via (020) 770 3005 of een bericht sturen naar info@spryng.nl. Het supportteam staat 24/7 voor u klaar!

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws